zaterdag 30 maart 2013

Onrust en beestenboel ....




Er was iets gaande in het kippenhok maar wat? De dames kunnen het doorgaans heel goed vinden met elkaar en doen dan ook alles gezamenlijk. Maar nu was er onrust en werd wat af gekibbeld....Soms leek het wel of de dames zelfs naar elkaar aan het schreeuwen waren.

Dacht vaak terug aan de tijd dat ze nog  twee kleine kuikentjes waren die in je hand paste zo klein als ze waren......

Ondertussen kibbelende dames gewoon door het leek wel te gaan om de beste plek in het nachthok waar ze met deze koude dagen graag hun tijd  liggend door brengen.....





Gisteren liep het gekibbel zo hoog op dat twee van de dames verbannen werden uit het nachthok. Maar wat hoorde ik daar, het bekende geluid van: Ik moet mij ei kwijt!! Nee mij kleine kuikens zijn toch alweer niet zo groot geworden..... Tot mijn grote verbazing had een van de jonge dames besloten Pasen is een mooie tijd om aan eieren te gaan beginnen.

Wat een timing !! 








Deze week was ook de week van het teckel haken, eerst haakte ik een hele fleurige teckel in hippe meiden kleuren ondanks dat hij besteld was door een stoere meneer..... Die zelfde meneer kwam na het zien van fleurig teckel ook met de vraag: kan die ook in bruin en zwart zoals onze eigen teckel.

Natuurlijk totaal geen probleem en we haakten nog een teckel voor hem in de kleuren van zijn eigen teckel. Aan de hand van de toegestuurde foto maakte ik de teckel. Met als resultaat :

Vanavond vertrekken beide teckels naar hun nieuwe baasjes want het wordt anders hier wel een hele grote beestenboel met honden, kippen en ook nog Gandalf de kater.

Fijne dagen

Liefs Jacqueline







13 opmerkingen:

  1. Ah, mooie teckel!
    Grappig dat die dames gaan bekvechten als ze hun ei kwijt moeten; zeker een perfecte timing!

    Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne paasdagen! Ik vind de teckel leuk. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verrassing! Kleine meisjes worden groot hè...
    Lief teckeltje, zowel de echte als de gehaakte!
    fijne dagen, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahaha ze hebben de lente in hun bol, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dus je kunt met pasen een eitje van je eigen kip eten!! Leuk!
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha! Wat een timing voor een eitje :)
    En de teckel is echt super leuk!!
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik lees het alweer, het is een drukke boel bij jou. De teckel is gaaf geworden, zo had ik hem dus ook moeten maken haha. Fijne dagen Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh zowel de gehaakte als echte teckle zijn zoooo schattig!


    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi hoor

    groetjes sannie
    ps: wens je ook een fijn pasen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk je teckel meis!!!!

    Fijne Paasdagen (met verse eitjes hihihihi) !!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. :) wat schattig dat kippenmeisjes je verrassen met een echt Paasei! Het blijft leuk, al die dieren: altijd wat te beleven.
    Mooie teckel ook, net echt.

    Fijne Paasdagen nog en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie teckel zeg. Welk patrooon heb je gebruikt? Ik wil ook een "echte" gaan haken. het patroon wat jij hebt gebruikt ziet er wel heel goed uit. Zou je even willen mailen waar ik het patroon kan vinden/kopen je zou me er een groot plezier mee doen.
    breimuts@hotmail.nl
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen